Sa ne aducem aminte

Norton Commander 4.0 for DOS.

Image via Wikipedia

Software-ul a evoluat in decursul timpului. Eu propun celor care au prins vremurile ms-dos sa isi aduca aminte cum era. Eu imi aduc aminte ca deschideam calculatorul si tot ce aveam era un ecran negru. In prima instanta atat stiam sa fac: sa scriu cd nc si sa apas enter, apoi scriam nc.exe si aveam o interfata albastra, frumoasa, cu 8 coloane(parca) pe 2 cadrane. Era vorba de Norton Commander. Folderul in care il aveam eu instalat era nc, iar executabilul era nc.exe (sau com – sincer nu imi mai aduc aminte).

Aveam si mouse la calculator, era masiv si avea 3 butoane. Calculatorul era de la Zenith si imi aduc aminte ca tastatura sau monitorul erau de la Peacock. Sunt firme care nu mai fac nimic pe piata romaneasca in acest moment. Si pe acele vremuri, cand se strica sau avea ceva calculatorul, parintii mei mergeau cu el la Iasi sa il repare.

M-am chinuit sa fac mouse-ul sa mearga cateva zile bune. Am reusit, dar nu functiona oriunde – functiona doar in programele care aveau prevazuta aceasta functionalitate. Pointerul de cele mai multe ori era un bloc de caracter umplut (din cate sunt sigur ca stiti, ecranul avea numar fix de caractere, iar afisarea se facea prin intermediul unei matrici, la nivelul de jos).

M-am straduit sa fac windows-ul sa mearga (si aici ma refer la 3.1, cred). Reuseam sa il fac sa mearga, rulandu-l manual(era un executabil). Era ceva super pentru mine, intrucat aveam niste ferestre – era ceva nou. Daca dadeam minimise, ferestrele se faceau niste dreptunghiuri mici in stanga jos. In control panel erau 4-5 chestii. Daca faceam anumite artificii, functiona si mouse-ul.

Jocurile erau mici si foarte optim realizate – resursele erau limitate. Imi aduc aminte ca jucam prince, dar, desi era mai dificil de jucat, nu imi placea atat de mult. Jucam Dave si imi placea foarte mult; era ceva mai violent.

Solutia la majoritatea problemelor era un simplu restart. Sistemul se incarca foarte repede la loc.

Voi ce experiente aveti in acest sens?

About dispozitivele viitorului

Ma numesc Andrei, scriu un blog despre software si despre dispozitivele viitorului cu scopul de a lua un amarat de 10,9 sau 8 la Tehnologii Web la nivel de client. Ma pasioneaza acest domeniu iar pentru mine are mai mare importanta ce loc obtin in aceasta competitie pe tema "software pentru dispozitivele viitorului" decat daca iau sau nu nota.
Acest articol a fost publicat în Oldies și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

